Ribarsko gazdinstvo
Navodi

U medijskim objavama nakon hapšenja u avgustu 2010. godine (B92, B92, Blic, Glas Srpske, Kurir, Press, RTS, RTV, Večernje novosti, Blic, Kurir, Politika, Press, Večernje novosti, Blic, Glas javnosti, Glas javnosti, Kurir, Press, Blic, Kurir, Večernje novosti, Kurir, Kurir, Vreme) iznet je niz neistina i poluinformacija na račun poslovanja Ribarskog gazdinstva Beograd dok je njegov većinski vlasnik bio Tomislav Đorđević.

Mediji prenose i tvrdnje direktora policije Milorada Veljovića da privatizacija Ribarskog gazdinstva nije obavljena u cilju daljeg razvoja preduzeća i zapošljavanja radnika, nego isključivo radi lične materijalne koristi.


Istina

Tomislav Đorđević kupio je Ribarsko gazdinstvo sa namerom da ga integriše u preduzeće DTD Ribarstvo. Kako je Republika Srbija, nakon prodaje preduzeća Tomislavu Đorđeviću, iz prodatog preduzeća sudskim putem naknadno izuzela najvredniji resurs i jedini proizvodni kapacitet (ribnjak Perućac), Tomislav Đorđević podneo je tužbu protiv Agencije za privatizaciju nadležnom Trgovinskom sudu.

Po raskidu ugovora o privatizaciji, zastupnik kapitala u Ribarskom gazdinstvu Nebojša Mandić osporio je određene ugovore između DTD Ribarstva i Ribarskog gazdinstva, dva preduzeća koja su tesno sarađivala kao sestrinske firme. DTD Ribarstvo i Tomislav Đorđević su ponudili da se svi sporni ugovori o kupoprodaji imovine sporazumno raskinu, ali zastupnik kapitala to nije prihvatio.

Umesto toga, zastupnik je dostavio policiji iskonstruisane izveštaje, u kojima se tvrdi da je tim ugovorima pribavljena protivpravna korist DTD Ribarstvu. Na osnovu toga pokreće se krivični postupak protiv Tomislava Đorđevića i bivšeg menadžmenta Ribarskog gazdinstva, iako ugovori nisu prethodno osporeni pred nadležnim privrednim sudom.

Na apel Tomislava Đorđevića da se uvidom u dokumentaciju sporova izvrši nezavisna novinarska istraga nije se odazvao nijedan medij u Srbiji. Novinar briselskog lista EurActiv je nakon proučavanja optužbi i kontaktiranja svih strana u postupku objavio svoje zaključke o slučaju. Članak na srpskom jeziku je prenela nekolicina sajtova u Srbiji.

Godinu dana nakon hapšenja i medijskog linča Tomislava Đorđevića, tek nakon što su se međunarodne institucije zainteresovale za njegov slučaj, Nacionalni građanski list, Danas i Pravda omogućili su mu da odgovori na optužbe protiv njega (uz nešto pesničke slobode pojedinih autora članaka).

Detalje i dokumentaciju iz privrednog spora Tomislava Đorđevića protiv Agencije za privatizaciju u vezi sa Ribarskim gazdinstvom možete naći ovde.
©2018 Porodica Đorđević Početna